طراحي سايت چيست ؟ ( بخش دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

طراحي سايت فرايند ايجاد وب سايت است . اين طراحي شامل جنبه هاي مختلفي از جمله طرح بندي صفحه وب، توليد محتوا و طراحي گرافيک مي باشد. در حالي که اصطلاحات طراحي وب و توسعه وب اغلب به طور متناوب استفاده مي شود، طراحي سايت از لحاظ فني يک زير مجموعه از رده گسترده تر توسعه وب است.

 

زبان طراحي سايت

وب سايت ها با استفاده از يک زبان نشانه گذاري به نام HTML ايجاد مي شوند. طراحان وب صفحات وب را با استفاده از تگ هاي HTML ايجاد مي کنند که محتوا و ابرداده هاي هر صفحه را تعريف مي کنند . طرح بندي و ظاهر عناصر در يک صفحه وب به طور معمول با استفاده از CSS و يا ورق هاي سبک آبشار تعريف مي شود . بنابراين، اکثر وبسايتها شامل ترکيبي از HTML و CSS است که نحوه ظاهر شدن هر صفحه در يک مرورگر را مشخص مي کند.

ويرايشگر زبان هاي طراحي سايت

برخي از طراحان وب ترجيح مي دهند تا صفحات کد دستي را برگزينند (تايپ کردن HTML و CSS از ابتدا)، در حالي که ديگر طراحان از ويرايشگر "WYSIWYG" مانند Adobe Dreamweaver استفاده مي کنند. اين نوع ويرايشگر يک رابط ديداري براي طراحي صفحه وب فراهم مي کند و نرم افزار به طور خودکار کد HTML و CSS مربوطه را توليد مي کند. يکي ديگر از راه هاي محبوب براي طراحي سايت ها با سيستم مديريت محتوا مانند وwordpress و joomla است . اين خدمات قالب هاي وب سايت مختلفي را ارائه مي دهد که مي تواند به عنوان نقطه شروع براي يک وب سايت جديد استفاده شود . وب سايت ها مي توانند محتوا را اضافه کنند و طرح بندي را با استفاده از يک رابط مبتني بر وب سفارشي کنند.

در حالي که HTML و CSS براي طراحي ظاهر و احساس يک وب سايت استفاده مي شوند، تصاوير بايد جداگانه ايجاد شوند . بنابراين طراحي گرافيکي ممکن است با طراحي سايت همپوشاني داشته باشد، زيرا طراحان گرافيک اغلب تصاوير را براي استفاده در وب ايجاد مي کنند . برخي از برنامه هاي گرافيکي مانند فتوشاپ حتي شامل گزينه "ذخيره براي وب ..." است که راه آسان براي فرستادن تصاوير در فرمت بهينه سازي شده براي انتشار وب را فراهم مي کند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/5/





:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: